W marcu w Szkole Podstawowej im. Stanisława i Janka Bytnarów w Ostrowie odbył się etap szkolny do Konkursu: ,, Trójwymiarowy Świat Matematyki – pojazdy kołowe’’ ogłoszony przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu z dowolnego materiału modelu pojazdu kołowego składającego się z przestrzennych figur geometrycznych. Konkurs odbył się w dwóch grupach wiekowych: kl. I-III i IV – VI.
W grupie klas I –III udział wzięli uczniowie:
- I
- Maja Cięciwa
- Rafał Sierżęga
Opiekun- mgr Elżbieta Dubiel
- III
- Sebastian Homik
- Zofia Kochman
- Miłosz Sowa
Opiekun- mgr Maria Kochman
- IV
- Bartosz Borcz
- Dariusz Borcz
- Dominik Homik
- Krystian Kużniar
- Mateusz Sobek
- Dawid Szczepankiewicz
- Julia Szewczyk
- Krzysztof Kalamarz
- Izabela Szczepankiewicz
Opiekun- mgr Bożena Szczepankiewicz
- V
1.Łukasz Kalamarz
Opiekun mgr Bożena Szczepankiewicz
Wszystkie prace wykonane były bardzo pomysłowo, starannie, estetycznie. Szkolna Komisja Konkursowa postanowiła przesłać je wszystkie na konkurs ,,Trójwymiarowy Świat Matematyki – pojazdy kołowe’ w Jarosławiu.
12 kwietnia 2018 roku w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu odbyło się uroczyste wręczenie nagród siódmej edycji konkursu ,,Trójwymiarowy Świat Matematyki – pojazdy kołowe’’.
Nadesłano 180 prac z 25 szkół z powiatów; jarosławskiego, przeworskiego, lubaczowskiego i przemyskiego.
Nasi uczniowie zajęli;
w kategorii klas I-III;
III miejsce –Zofia Kochman – kl. III
Wyróżnienie; Miłosz Sowa – kl. III
w kategorii kl. IV –VI;
III miejsce – Krzysztof Kalamarz – kl. IV
Po uroczystym wręczeniu dyplomów, nagród, statuetek nasi uczniowie wzięli udział w ciekawych zajęciach. Krzysztof Kałamarz zapoznał się z pracą drukarki 3D zaprezentowaną przez uczniów tej szkoły oraz wziął udział w warsztatach na temat nauki programowania obrazkowego i tekstowego w języku Python. Najmłodsi bawili się biorąc udział w zajęciach: kodowanie na dywanie. Dzieci poznawały programowanie bez komputera dzięki grom i zabawom na matach edukacyjnych, delektując się pysznymi słodyczami.